Saturday, December 20, 2008

Problem dengan Kereta

Sejak beberapa hari lalu aku duk layan Wira Aeroback aku gi keje, dah lama tak guna sebab lepas isteri aku bersalin aku gi keje naik Myvi jer, hehe... so aku dapat rasakan perubahan pada kereta wira aku, steering jadik berat la, nak pusing pun susah dah macam takde power steering je.. pastu bila aku lalu selekoh then jalan straight balik dia takmo kembali pada keadaan asal (steering).

Agaknya pressure angin kurang kot, then aku pun check dan isikan tayar mana yang patut dan test lagi, tapi still berat lagi, tak macam biasa. So semalam aku pun pi kedai utk check chamber and alignment. Lepas check tu takde la lari banyak sangat settingnyer, cuma satu tayar belakang je alignment lari dan dah dibetulkan.. tapi still ada lagi feeling yang tak best time drive.

Aku pun try call la member aku yang agak2 terer la pasal kereta, sebab dulunya member aku ni keje sekali ngan aku then apa2 masalah kereta aku tanya direct ngan dia je. So skrg dia dah berenti dan keje kat KLCC, susah skit nak mintak tengok2kan kereta aku la... hahah. Lepas call tu dia kata suh check minyak power steering, berkurang/bocor, then maybe steering bush aku dah koyak dan perlu diganti

Agaknya betulla tapi aku belum gi check lagi sebab aku sampai umah dah gelap tak bleh nak tengok, dan satu lagi kemungkinan agaknya aku tak penah tukar minyak power steering tersebut kot.... malehnya aku jaga kereta.. haha

Kot2 korang terer pasal kereta bleh la kasik komen pasal masalah aku nih...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...