Thursday, April 23, 2009

Kerja & Khalisah

Disebabkan kerja dan khalisah, dua sebab aku kurang update blog nih..
Memula pasal kerja, pasal kerja aku yang entah bila nak siap/habis.. asik bertambah je.. haha kalau abis tu maknanya kena benti la kot.. tu yang asik bertambah jer.. pastu ari selasa isteri aku dah start letak khalisah dibawah jagaan orang lain (nurseri) sebab dah dapat kerja baru... sebenarnya kerja start ari rabu tapi try dulu letak ari selasa tengok macamana... Nasib baik dapat kerja tak jauh dari rumah.. pegi keje tak jem, cuba balik keje jem la.. pegi 10 minit je, balik dalam 40 minit kot..

Ari selasa tu lepas 530ptg aku trus balik keje nak tengok cemana khalisah kat nurseri tuh, dah pesan kat isteri aku nak gi amik sesama, at least kalau isteri aku balik lambat sebab jem aku bleh gi amik khalisah dulu, nurseri tu tak jauh pun cuma selang beberapa rumah je...

Bila sampai je kat nurseri tu aku tengok mata khalisah merah je, bila tanya kat penjaga tu dia kata pagi & tghari ok je, cuma bila petang dia nangis... tengok pun tak sampai ati nak letak utk keesokkannya.. tapi bila fikirkan balik kena letak gak la... so ari tu memang kesian abis la tengok keadaan khalisah.. maklumla sebelum ni tak penah tinggal sorang2 ngan orang lain.. kalau tinggal pun tak sampai seharian.. sampai kat umah tu main2 ngan khalisah.. yang lagi sedih tu siap sedu2 nangis tu ada lagi.. sampai malam pun ada lagi sedu2 nangis.. huhu aku plak sedih camni.. kesian nyer..

Hari rabu kerja pun tak tenteram je, teringatkan kat khalisah... harap nyer hari ni ok la.. lepas abis kerja trus blah.. bengang pun ada sebab dalam meeting macam nak gaduh jer.. huhu nasib tak bertumbuk jer.. haha (ada ke orang bertumbuk dalam meeting) ... bos ada depan mata balik je la.... haha blasah je la.. tak sabar nak tengok keadaan khalisah.. bila sampai umah isteri aku tak sampai lagi.. sangkut kat jem depan subang parade.. so aku pun gi amik khalisah dulu la.. sebelum tu dah mintak isteri aku tepon nurseri tu kot diaorang tak kenal aku lagi.. bila sampai je tengok khalisah tgh baring2 kat atas tilam.. tengok keadaannyer pun tak la macam sebelumnya.. ok dah tak nangis.. cuma tak tidur lama la, kejap2 bangun.. tak biasa lagi kot sebab selalunya tidur dalam buaian.. takpe la at least dah ok skit... alhamdulillah...

Hari ketiga aku balik lambat skit, kul 545 (kira lambat dah nih, haha) tengok sume orang dah balik.. cisss.. time aku lambat skit laju plak orang lain balik.. time aku on time balik tengok sume orang macam nak tido kat opis je.. huhu... aku sampai kat umah sama dengan isteri aku yang dah amik khalisah.. alhamdulillah dah semakin ok.. tidur pun dah lama utk tghari.. so far harap2nyer ok la lepas2 nih..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...