Tuesday, December 30, 2008

Cuti Hujung Tahun 2008

Hujung2 tahun nih, masuk je bulan Disember je mesti ramai je yang cuti. Salah satu sebabnyer adalah utk menghabiskan cuti tahunan masing2 yang masih berbaki, dan tidak boleh di bawa ke tahun depan... Aku nyer cuti tahun ni bila dah terkumpul sampai Disember tak la banyak macam tahun lepas sebab banyak cuti masa baby Khalisah lahir... Staff cam aku bleh bawak ke tahun depan maximum cuti tahunan 9 hari... kalau tahun lepas kalau tak salah aku la aku bawak 9 hari sebab kumpul2 utk cuti kawin.. keh keh keh...

So ditambah bulan Disember ni banyak plak cuti ditambah dengan cuti tahunan so hanya beberapa hari je la keje nyer.. rasa malas je nak gi keje... Minggu lepas je aku dah cuti start dari Krismas sampai Awal Muharram, jadi total 5 hari.. pastu plak kena keje dua hari 30/12 ngan 31/12/08... pastu cuti lagi.. aku plak tambah cuti hari Jumaat 2/1/2009 jadi panjang plak cuti nyer... hehe

Masa kat opis tadi duk sibuk2 buat keje (serius sibuk ari neh.. hehe) terpandang satu memo kat notice board kat atas fax machine.. pada mulanya aku tak concentrate sangat sebab aku ingatkan memo lama... tapi aku duk tenung dekat2 tarikhnya baru lagi.. usha punya usha rupanya ari Isnin 5/1/2009 pun cuti gak.. haha.. nasib baik aku baca memo tu kalau tak nampaknya aku sorang je gi opis.. jadi 5 hari lagi la aku cuti minggu nih.. tapi yang cuti hari isnin tu kira cuti gantian utk cuti bulan Februari aku pun tak ingat cuti apa.. takpe la yang penting cuti..

So pada sesapa yang tak dapat cuti/dah abis cuti tahunan kecuali orang yang kena paksa cuti tu... rajin2 la keje eh.. jgn buat2 malas plak yer.. so pada yang bercuti panjang tu selamat bercuti2 Malaysia diucapkan.. adios...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...